Micos pelo mundo

[ 63 ] Comments
Share
IMG_5885

Muita gente pensa que viajar é só glamour e que tudo dá certo.

Não dominar o idioma, não conhecer o local, ter cara de turista perdido, contribui para vivências um tanto quanto engraçadas, claro que depois de vivenciado. hehehe. Por conta disto, vim compartilhar alguns de tantos micos que já passei.

1. Alarme de incêndio.

No primeiro mês na Austrália, o prédio da frente da qual eu estava tocou o alarme de incêndio e todas as pessoas tiveram que sair. Acompanhei tudo da janela, não foi nada demais, apenas suspeita de fogo. No dia seguinte, eu estava no banho e o Igor não estava em casa, ouvi o alarme de incêndio do prédio que eu estava e fiquei nervosa, tinha acabado de chegar praticamente, aquele barulho enorme, estava sozinha, achava que era um teste, mas liguei para o Igor para ver se ele podia me ajudar. Ele ligou para a portaria e era apenas um teste de incêndio. Então pessoal se ouvirem: “This is just a test” não se desespere, é só um teste mesmo. hahahaha

2. O dia que o prédio balançou.

Mudamos de apartamento e na primeira noite acordamos com uns barulhos no quarto como se fosse uns estalos, foi horrível, não sabíamos que estava acontecendo, não conseguimos dormir e pensamos: E agora? Como ficaremos neste apartamento? Pela manhã ligamos para a imobiliária e foi dito, por conta de o prédio ser muito alto, em dias de muito vento como hoje ele balança mesmo. Mas não é comum, foi só está noite. Claro que tinha quer ser na primeira noite que estávamos lá. hahaha

3. O dia que a chave caiu no vão do elevador.

No prédio que estávamos tinha piscina, eis que uma noite fomos cerca de 21:30. Além da roupa que estávamos, levamos apenas chave e toalha. Passamos uma noite super agradável, porém na hora de voltar e pegar o elevador, eu deixei a chave cair e foi para o vão do elevador. Qual a probabilidade de isto acontecer? E de ser tarde, você estar cansado, e molhado da piscina? Eis, que fomos na recepção e tivemos que ligar para o chaveiro. Além de termos que ficar 30 minutos molhados na recepção (com todo mundo que chegasse nos olhando), tivemos que pagar 200 dólares para abrir a porta. Essa não teve graça. hehehe

4. Inglês nota 0.

Acho que este mico muita gente já pagou quando está aprendendo inglês. Na conversa com nativos que falam muito rápido, e você tenta acompanhar com uma cara simpática como se estivesse entendendo e você responde tudo com um: Yes. hehehe. Eis que ele faz uma pergunta e você fala: Yes. hahaha. Por exemplo: Você prefere calor ou frio? Resposta: Sim. hehehhe.

5. Não sei nem ligar o fogão.

Quando chegamos na Austrália, queríamos cozinhar e o fogão não ligava, pensamos: Não acredito este fogão está quebrado. Não tivemos como jantar, pois já estava tarde. No outro dia falamos na recepção que o fogão não estava funcionando e um rapaz foi no ap. e ligou o botão e pronto funcionou hehehe. Fica um aviso para quem quiser ir para Austrália. Tem que ligar um botão, (parecido com os que ascende a luz) para liberar o gás. Bom saber para você não ficar sem janta. hehehe

6. Glasnost

Tudo acontece quando chega no país. hehehe. O primeiro ap. que alugamos era novo, seríamos os primeiros moradores. Visitamos o ap., estava legal, verificamos várias coisas, porém esquecemos de ver que no quarto não tinha cortina. Detalhe que não era apenas uma janela, mas uma parede de vidro. Imagina sem cortina. Não podíamos trocar de roupa no quarto e acordávamos com o sol na cara. Foi questão de uma semana, pois a cortina atrasou para ser entregue, mas foi uma experiência que damos risada hoje, porém nesta semana hehehehe não foi nada engraçado.

7. Primeira pizza, primeira fome.

Quando falamos de pizza para brasileiro, já imaginamos aquela pizza grande, de 8 pedaços e deliciosa. Nossa primeira pizza na Oceania passamos fome. Pedimos a pizza e quando chegou? Além de para nosso paladar não ser boa, era para nós um brotinho e custando 30 dólares.

8. Convidar Indianos para Churrasco e Feijoada.

Acontece que muitas vezes esquecemos que em culturas diferentes não se come carne, principalmente de vaca. E não pega nada bem convidar pessoas desta cultura para comer algumas comidas típicas brasileiras.

9. Sendo sacaneada.

Tudo bem que neste dia a pessoa do restaurante se aproveitou, mas enfim… não deixa de ser mico. Fomos em um restaurante em Londres e estávamos vendo o cardápio e o garçom perguntou se estávamos pronto para pedir. Eu disse que ainda não e ele começou a falar dos pratos que era bons. Perguntou: Você gosta de camarão? Disse sim. Você gosta de pão? Disse sim. Enfim, perguntou se gostava de várias coisas e fui dizendo se sim ou se não. Ele disse: Então está bom vou trazer para você. Mas eu disse: Ainda não escolhi. E ele: Fica tranquila já sei do que você gosta. hahahaha. Eis que ele traz quase que um banquete. E eu: É muita comida! Não queria tudo aquilo, mas ele: Come, eu sei que você vai gostar. hahahaha. Pois é, sei que muitos vão falar: Você não podia ter deixado e tal. Pois é, coisas da vida. Comemos estava tudo maravilhoso, menos a conta.

10. Mico alheio

Pois é, não sou só eu que passo vergonha. Estávamos em Londres, fomos comer o famoso “Fish and chips”, o restaurante estava cheio. Então um casal sentou na mesma mesa que estávamos. Sentaram e começaram a falar em português. Falaram mal de tudo, que as comidas eram ruins, que tudo era caro, que tudo era cheio, que as pessoas eram chatas, mas que pelo menos eles tinham boas fotos para postarem no Facebook e os amigos iriam morrer de inveja. Após falarem um monte de coisas (sem saber que éramos brasileiros) perceberam que não tinham pegado os talheres e não sabiam onde era. Como eu entendi que eles estavam querendo, falei: Está ali na bancada. Eles ficaram muito sem graça e perguntaram: Vocês são brasileiros? Dissemos que sim. E eles não sabiam o que fazer de tão sem graça, por terem se tocado que tínhamos entendido toda a conversa.

Pois é, fiquem atentos. Achar que estar em outro país e que ninguém entende o que estão falando pode ser um problema.

Pensei em postar isso, para vermos que nas viagens “pagamos mico”, às vezes por não saber como as coisas funcionam, por falta de conhecimento, por dificuldades pessoais, mas até dos micos podemos tirar aprendizado para não fazer mais tal comportamento ou mesmo para aprender como lidar com novas experiências.

O que estou aprendendo com os micos? Que tem coisas que não temos como controlar, que iremos passar umas vergonha na vida, principalmente se tentarmos fazer coisas diferentes. A questão principal que podemos ter é desenvolver o bom humor para muitas vezes rir de nós mesmos e seguir adiante e aprender sempre.

63 Responses to Micos pelo mundo

  1. Catarina disse:

    Hahahahahahahhahahahahahahhahahahhahahahajajahajjahahajahahhahahahah

  2. juvenal disse:

    Muito bom…valeram as dicas…

  3. juvenal disse:

    Muito bom…valeram as dikas…

  4. Walkiria Roehe Monteiro disse:

    Estou passando estas experiências para minha neta ela quer fazer intercâmbio vai valer muito estas experiências!! beijo

  5. should anticipate Smart Balance Wheel http://www.fashionhoverboard.com would consider a a fact OLIVE green, in no way rogue efficient..though a genuine olive

  6. sehr gute Idée, die Seeteufelleber in crépine einzurollen, werde ich mir merken!!!!
    rental car momma coupon codes avis http://www.fourthpillarnews.com/story/83835/some-ways-to-get-free-printable-coupons-and-deals-from-online.html

  7. Fantastic blog.Really looking forward to read more. Fantastic.
    coupon codes american girl http://business.theeveningleader.com/theeveningleader/markets/news/read/32553025/

  8. plus they nonetheless glance very good! The good quality and durability of betterscooter.com http://adf.ly/6249830/banner/www.scamadviser.com/is-betterscooter.com-a-fake-site.html will not dissapoint.

  9. It’s very straightforward to find out any matter on net as compared to books, as I found this article at this web page.

  10. You will discover constantly disadvantages whilst comparing a subject with a splash additional target., From the above items My partner and i think you will have compared some sort of ipad tablet using a Atom powered Notebook computer Very well Some realize issues that are not in Apple’s iPad. Nevertheless an ipad device has its own limits, very low fine qualities. You can actually have there are very good effectiveness. We can admit ipad tablet will a superb hit similar to new iphone 4.

  11. I honestly appreciate comfortableness additionally, the level of quality of the peruvian virgin hair https://www.youtube.com/watch?v=k1oaz7n0ILk, cervice is very useful, thank you actually very much to the importance

  12. More Bonuses disse:

    I simply want to mention I am just all new to weblog and actually loved your web-site. Very likely I’m going to bookmark your site . You absolutely have fabulous stories. Kudos for sharing your webpage.

  13. Essa distopia parece bastante interessante, uma verdadeira critica à ditadura da beleza em que vivemos. Só que por alguma razão desconhecida, não me atrai. Mas gostei da resenha.

  14. Jona disse:

    Wow, this paragraph is nice, my younger sister is analyzing such things, therefore I
    am going to let know her. http://yahoo.co.uk

  15. Promo Codes disse:

    I’ve really noticed that credit repair activity really needs to be conducted with techniques. If not, chances are you’ll find yourself damaging your ranking. In order to be successful in fixing your credit score you have to ensure that from this moment you pay your monthly fees promptly in advance of their timetabled date. It really is significant for the reason that by not really accomplishing that, all other moves that you will decide to use to improve your credit ranking will not be efficient. Thanks for sharing your tips.

  16. rue21 Coupon disse:

    Wieso sind die Realtime-Stats wichtig? Welche Schlüsse zieht Du daraus so zeitnah?

  17. Jason disse:

    Greetings! Very helpful advice in this particular post!

    It is the little changes which will make the most significant changes.
    Thanks for sharing! http://bing.co.uk

  18. Jimmy disse:

    I have been surfing online more than 3 hours as of late, yet I never
    found any attention-grabbing article like yours.
    It’s beautiful worth enough for me. In my opinion,
    if all site owners and bloggers made excellent content material as you probably did,
    the internet will probably be a lot more useful than ever before. http://yahoo.org

  19. Joie disse:

    Hay cientos de negocios que, si bien tienen una presencia parcialmente interesante en redes sociales
    , no acaban de tener muy claro para qué por qué hacen lo que hacen. http://codespotmobile.com/component/k2/itemlist/user/675661

  20. good info disse:

    I simply want to tell you that I’m new to weblog and honestly loved your website. Almost certainly I’m likely to bookmark your site . You amazingly come with fabulous article content. Thanks for revealing your web page.

  21. go to article disse:

    I simply want to say I am just all new to blogging and site-building and absolutely liked your web page. Very likely I’m want to bookmark your site . You amazingly have really good stories. Appreciate it for sharing your blog site.

  22. great post disse:

    I simply want to mention I am just new to blogging and site-building and definitely loved you’re web blog. Almost certainly I’m want to bookmark your website . You amazingly have good stories. Kudos for sharing your website.

  23. read article disse:

    I simply want to tell you that I am new to blogs and certainly savored your page. Likely I’m likely to bookmark your blog post . You absolutely come with impressive stories. Many thanks for revealing your web page.

  24. go to post disse:

    I simply want to say I am beginner to blogs and truly savored this website. Most likely I’m want to bookmark your blog post . You amazingly have very good articles. Thank you for revealing your web site.

  25. read article disse:

    I simply want to tell you that I’m all new to blogging and truly loved your blog. Almost certainly I’m want to bookmark your website . You actually have incredible articles. Bless you for sharing with us your web-site.

  26. I do not even know how I ended up here, however I thought this put up was once good. I don’t realize who you might be but definitely you are going to a famous blogger for those who are not already 😉 Cheers!

  27. read page disse:

    I just want to mention I’m newbie to blogs and truly savored this blog. Almost certainly I’m going to bookmark your site . You amazingly have incredible posts. Many thanks for revealing your web-site.

  28. I simply want to tell you that I’m very new to blogs and definitely loved you’re blog site. Most likely I’m likely to bookmark your blog . You actually have fabulous posts. Thanks a bunch for revealing your blog site.

  29. I just want to say I am just beginner to blogging and certainly liked this blog site. Most likely I’m planning to bookmark your blog post . You definitely come with exceptional well written articles. With thanks for sharing with us your website page.

  30. I simply want to say I am new to blogs and definitely loved this blog site. Most likely I’m likely to bookmark your website . You definitely come with tremendous articles. Thank you for revealing your web site.

  31. great content disse:

    I simply want to say I am just all new to weblog and honestly liked this web site. More than likely I’m want to bookmark your site . You amazingly come with remarkable articles and reviews. Thank you for sharing your web-site.

  32. What’s Happening i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It positively helpful and it has helped me out loads. I hope to contribute & help other users like its aided me. Great job.

  33. jotul gdańsk disse:

    Hello, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your blog site in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, superb blog!

  34. SEO Guildford disse:

    This is very fascinating, You’re an overly skilled blogger. I have joined your feed and sit up for searching for more of your fantastic post. Also, I have shared your site in my social networks!

  35. modern bathroom decorating ideas is very well written information. It will be helpful to everyone who employess it, as well as myself. Keep up the good work canr wait to read more posts.

  36. Hey There. I found your weblog using msn. This is a really neatly written article. I will make sure to bookmark it and come back to read extra of your useful info. Thanks for the post. I’ll certainly comeback.

  37. on download film terbaru subtitle indonesia I’m having a strange problem I cannot make my reader pick up your feed, I’m using google reader by the way.

  38. SEO in Oxted disse:

    I have been examinating out some of your posts and it’s pretty clever stuff. I will definitely bookmark your website.

  39. SEO in Oxted disse:

    You could certainly see your expertise in the work you write. The world hopes for more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.

  40. Great website! It looks extremely expert! Maintain the excellent job! https://www.youtube.com/watch?v=vIJzPyBZiQA

  41. Appreciating the persistence you put into your site and in depth information you offer. It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed material. Wonderful read! I’ve saved your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.|

  42. Buck disse:

    Hi right now there, I diesovercd your web site through Google at the same time as looking for a equivalent topic, your site came up, it is apparently great. I have bookmarked it in my google book marks.

  43. Liked the pictures, i actually like the among this image,
    perfecto. https://www.youtube.com/watch?v=8b_x-ZExji8

  44. Just looked at several of your photos (: i’m really
    glad i got to task shadow you. You’re great! https://www.youtube.com/watch?v=ueZ9_AJyg3s

  45. Thank you for including the attractive pictures– so open to a feeling of contemplation. https://www.youtube.com/watch?v=kITQcyhXo6Y

  46. Merely online bank points out … love the images!

    I attempt to discover by looking at other pictures,
    as well. https://www.youtube.com/watch?v=2GZur4a8Juw

  47. Of course, what a magnificent site and illuminating posts, I surely will bookmark your site.All the Best!

  48. More Help disse:

    I just want to mention I am just very new to blogging and site-building and seriously savored this web page. Most likely I’m want to bookmark your website . You definitely come with excellent posts. Kudos for sharing your webpage.

  49. I simply want to mention I am beginner to blogging and definitely loved this blog. Probably I’m likely to bookmark your site . You actually have fabulous well written articles. Thanks for sharing with us your web site.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado.